I særlige tilfælde kan du modtage en faktura efter din tur over Storebæltsbroen. Se her, hvad du skal gøre, hvis du modtager en faktura.
Har du et aktivt produkt?
Hvis du har modtaget en faktura fra Storebælt og havde en aktiv nummerpladeaftale eller bizz med på turen, kan du kontakte vores kundeservice på den mailadresse, som står angivet på fakturaen. Kundeservice kan hjælpe dig med at flytte turen over på dit aktive produkt, så du opnår rabat på turen.
Havde du ikke en aktiv bizz eller nummerpladebetaling på overfartstidspunktet, skal fakturaen betales på pay.storebaelt.dk
Kun ejeren af køretøjet kan kontakte os
Vær opmærksom på, at det er ejeren af køretøjet, der modtager en faktura, og det er også kun ejeren af køretøjet, der kan kontakte os ang. den modtagne faktura.
Betingelser
Hvis fakturaen ikke betales inden forfaldsdatoen, bliver du opkrævet et gebyr på 600 kroner.
Hvorfor modtager jeg en faktura?
Hvorfor modtager jeg en faktura?
Du vil modtage en faktura, hvis det ikke har været muligt at opkræve betaling for din tur over Storebæltsbroen. Fakturaen sendes med post til ejeren af køretøjet.
Dette kan skyldes, hvis bommen har været oppe, når du er kørt igennem betalingsanlægget. Bommen kan f.eks. være oppe, hvis der er problemer med betalingssystemet på Storebæltsbroen.
Jeg har bizz eller nummerpladebetaling
Jeg har bizz eller nummerpladebetaling
Du kan godt opleve at modtage en faktura, selvom du har en bizz eller nummerpladebetaling.
Hvis din aftale har været spærret på overfartstidspunktet f.eks. på grund af et udløbet betalingskort, kan Storebælt ikke opkræve for turen via bizz eller nummerpladebetaling.
Har du en bizz af ældre dato, kan betalingsanlægget muligvis ikke opfange signalet. Hvis dette er tilfældet, anbefaler vi, du får udskiftet din bizz hos din udsteder inden din næste tur.
Sådan betaler du din faktura
Sådan betaler du din faktura
Havde du ikke en aktiv bizz eller nummerpladebetaling på overfartstidspunktet, skal fakturaen betales på pay.storebaelt.dk
Du skal bruge det registreringsnummer og fakturanummer, du finder på den faktura, du har modtaget.
Hvad sker der, hvis jeg kører igennem betalingsanlægget uden at betale?
Hvad sker der, hvis jeg kører igennem betalingsanlægget uden at betale?
Kører du gennem betalingsanlægget uden at betale, opkræver A/S Storebælt en tillægsafgift på 600 kr. ud over den normale pris.
Det samme gør sig gældende, hvis der i forbindelse med opnåelse af Grøn rabat for erhvervskøretøjer er uoverensstemmelser mellem de registrerede data og det faktiske køretøj. Her vil der ligeledes være tale om en tillægsafgift på 600 kr.
Jeg har en leasingbil
Jeg har en leasingbil
Hvis du leaser en bil, vil det være ejeren af bilen - altså leasingselskabet, der modtager en faktura, og derfor også dem, der skal kontakte os, hvis der er spørgsmål til den modtagne faktura.
Jeg har modtaget en rykker
Jeg har modtaget en rykker
Hvis du ikke betaler din faktura inden forfaldsdatoen, vil du modtage en rykker.
Hvis rykker nr. to ikke betales, vil ejeren af bilen blive sendt til inkasso.
Har du yderligere spørgsmål?
Har du yderligere spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål om opkrævningen, kan du skrive til kundeservice på den mailadresse, som står angivet på fakturaen.